Call for Scores

comune logo - cut 00        ftc_logo - 20%         logo pro loco 2018 - 30%          cropped-logos-11

MUSICA PROSPETTIVA 2019-20
– INTERNATIONAL CALL FOR SCORES –

[English]

Comune di Torrita di Siena (Italy), Fondazione Torrita Cultura and Pro Loco Torrita organize an International Call for Scores for selecting compositions to be performed during the Festival Musica Prospettiva 2019-20.

PRIZES

A NEW JURY will select compositions for:

1st Prize:
– accommodation for two nights at Torrita di Siena (Italy)
– € 250
– performance of the composition
– live audio recording of the composition

2nd Prize:
– € 100
– performance of the composition
– live audio recording of the composition

DUOroboros Special Prize
(to the best composition for the full DUOroboros’ instrumentation or any subset):
– € 150
– performance of the composition
– live audio recording of the composition
– composition added to the DUOroboros repertoire for possible future performances

Composers will keep performing rights.

ELIGIBILITY
The call is open to composers of any age and nationality, to music of any genre, style, difficulty.

INSTRUMENTATION
Compositions for 1 to 5 (instruments listed below or any subset):

DUOroboros:
Mezzo-soprano (1 performer)
Cello (same performer)
Percussion (1 performer*)
+
Soprano (1 performer)
Piano (preparation allowed, 1 performer)

Electronics and amplification are not allowed.

*available percussion instruments: Vibraphone, 2 Snare Drum, 2 Bass Drum, 3 Splash Cymbals, 2 Tambourines, Crash-Ride Cymbal, 2 Crash Cymbals, Small Cymbals, 2 Tam-tams, 2 Toms, Bongos, Claves, Castanets, 2 Triangles, Flexaton, Kou-Xian, Dan Moi, Granite Blocks, Wind Chimes, Jam Block, Vibraslap, Rattles, Caxixi, Groovy Shaker, Bell Chimes, 3 Hand Cymbals, 2 Singing bowls, 2 Cowbells, Toulouhou, Slapstick.
For further details, please contact musica.prospettiva@gmail.com

DURATION
1-15

DEADLINE
November 20th, 2019

SUBMISSION
Any compositions are allowed, either already performed/published/recorded/awarded or not.
Submissions do not need to be anonymous.

Please send to musica.prospettiva@gmail.com
– scores in PDF format
– MP3 or link to a live or midi recording (if available)
contact info
date of birth (for general stathistics, will not be published, will not affect the selection process)
(optional) short bio, program notes and/or any useful info

SUBMISSION FEE
No limits to scores you may send.
A donation (we are a non-profit organization) of € 10 for each composition submitted has to be paid via PayPal here:

Paypal-Donate-Button-ImageYou do NOT need to own a PayPal account (credit/debit cards are accepted by the system).
If you can’t pay with PayPal, or for any issues or questions about the payment, please contact us at musica.prospettiva@gmail.com

RESULTS
The results will be communicated by December 15th, 2019.

Info at https://musicaprospettiva.wordpress.com/
Email for info and for scores: musica.prospettiva@gmail.com
Email for PayPal payment: prolocotorrita@gmail.com


[Italiano]

Comune di Torrita di Siena, Fondazione Torrita Cultura e Pro Loco Torrita organizzano un International Call for Scores per selezionare composizioni da eseguire durante il Festival Musica Prospettiva 2019-20.

PREMI

Una NUOVA GIURIA selezionerà le composizioni per:

1° Premio:
– ospitalità per due notti a Torrita di Siena (SI)
– € 250
– esecuzione della composizione
– registrazione audio della composizione

2° Premio:
– € 100
– esecuzione della composizione
– registrazione audio della composizione

Premio Speciale DUOroboros
(alla migliore composizione per l’organico, completo o parziale, del DUOroboros):
– € 150
– esecuzione della composizione
– registrazione audio della composizione
– inserimento della composizione nel repertorio del DUOroboros per possibili future esecuzioni.

I diritti di esecuzione rimangono di proprietà dei compositori.

REQUISITI
La partecipazione è aperta a compositori di ogni età e nazionalità, a musica di ogni genere, stile, difficoltà.

STRUMENTAZIONE
Composizioni per un organico da 1 a 5 (strumenti elencati qui sotto o qualsiasi sottoinsieme):

DUOroboros:
Mezzosoprano (1 esecutore)
Violoncello (stesso esecutore)
Percussioni (1 esecutore*)
+
Soprano (1 esecutore)
Pianoforte (preparazione ammessa, 1 esecutore)

Elettronica e amplificazione non sono ammesse.

*strumenti a percussione disponibili: Vibrafono, 2 Tamburi militari, 2 Grancasse, 3 Piatti splash, 2 Tamburelli, Piatto crash-ride, 2 Piatti crash, Piatti piccoli, 2 Tam-tam, 2 Tom, Bonghi, Claves, Nacchere, 2 Triangoli, Flexaton, Kou-Xian, Dan Moi, Granite Blocks, Wind Chimes, Jam Block, Vibraslap, Rattles, Caxixi, Groovy Shaker, Bell Chimes, 3 Hand Cymbals, 2 Campane tibetane, 2 Cowbells, Toulouhou, Frusta.
*Per ulteriori dettagli, contattare musica.prospettiva@gmail.com .

DURATA
1-15

SCADENZA
20 Novembre 2019

ISCRIZIONE
Tutte le composizioni sono ammesse, già eseguite/pubblicate/registrate/premiate oppure no.
Le iscrizioni non necessitano di essere anonime.

Inviare a musica.prospettiva@gmail.com
– partiture in formato PDF
– MP3 o link a una registrazione live o midi (se disponibile)
informazioni di contatto
data di nascita (solo per uso statistico, non sarà pubblicata e non influenzerà il processo di selezione)
(facoltativo) breve biografia, note di programma e/o qualunque informazione utile.

QUOTA DI ISCRIZIONE
Non c’è un limite alla quantità di composizioni che si possono inviare.
Una donazione (siamo una organizzazione non-profit) di € 10 per ogni composizione inviata deve essere pagata via PayPal qui:
Paypal-Donate-Button-ImageNON è necessario avere un conto PayPal (il sistema accetta carte di debito/credito).
Se non puoi pagare con PayPal, o per qualsiasi problema o domanda riguardo al pagamento, contattaci: musica.prospettiva@gmail.com

RISULTATI
I risultati saranno comunicati entro il 15 dicembre 2019.

Info qui https://musicaprospettiva.wordpress.com/
Email per info e per l’invio delle partiture: musica.prospettiva@gmail.com
Email per il pagamento PayPal: prolocotorrita@gmail.com


The Musica Prospettiva 2019-20 – International Call for Scores will be available in few days!


We are now working on the Musica Prospettiva 2019-20 – International Call for Scores.
Stay tuned for news and updates!


Musica Prospettiva 2018-19 – International Call for Scores
Results / Risultati

[ENGLISH] (versione italiana più sotto)

The examined scores are 417, by 349 composers from 53 nations worldwide.
The geographical and age range (from 10 to 86 years old!) are very various, with a majority of compositions (about 30%) coming from the USA.
The pieces, their dates, durations, styles are very varied too.
An impressive glimpse of the vitality and richness of contemporary music worldwide, at all latitudes.

The examination of the compositions has been long and difficult because of the quantity of the works arrived, but also has been thorough and exciting thanks to their really high quality.
Many of them would deserve space and performances, and we like to thank everyone again for the participation and the quality of their work.

The jury of this year, after long thinking and in the Musica Prospettiva‘s spirit of multiplicity, has selected two ex-aequo winners, two very different works, but sharing accuracy and compositional finesse.
They are (in alphabetical order):

Maurizio Azzan (Italy) – _dove tutto è stato preso___ (Innerspace II)
Kenichi Nakano (Japan) – Tomei Pianism 2017

In _dove tutto è stato preso_____ Azzan fully and deeply uses the extended techniques, in an extreme and dramaturgically effective way, and makes the piano almost unrecognizable, looking like an electronic instrument, but without using electronics.
An effective and coherent work, which deserves to be proposed live again and that will be performed by the pianist Maria Flavia Cerrato in her concert on Saturday November 24th 2018.

In Tomei Pianism 2017, with a postmodern look and perspective, with irony and character, Nakano structures the Japanese music atmospheres and materials in rhythms, harmonies and multiple styles taken from the European modern classical music and evokes Ravel, Prokofiev, Stravinsky, Gershwin, Schnittke.
Tomei Pianism 2017 will open the second edition of Musica Prospettiva and is already scheduled for November 2019.

Finally, not all of the composers declared their age, but many of them are young or very young, and at a considerable level.
We wish them to keep composing successfully, and with the pleasure of doing so, on the path they have already undertaken.

We are already working on the second edition of the festival and the second International Call for Scores, with a different instrumentation and a different jury.

Stay connected!

Norberto Oldrini and Mirco Rubegni
(Artistic Directors)


[ITALIANO]

Le partiture esaminate sono 417, provenienti da 349 compositori di 53 nazioni in tutto il mondo.
La distribuzione geografica e l’età (da 10 a 86 anni!) sono molto varie, con una maggioranza di composizioni (30% circa) proveniente dagli USA.
Molto varie sono le date di composizione dei brani, le durate, gli stili, le “scritture”.
Uno scorcio impressionante sulla vitalità e ricchezza della musica contemporanea a livello mondiale e a tutte le latitudini.

L’esame delle composizioni è stato lungo e difficile per la quantità di lavori arrivati, ma anche approfondito ed entusiasmante grazie alla loro qualità molto alta.
Molti meriterebbero spazio ed esecuzioni, e vogliamo ringraziare nuovamente tutti per la partecipazione e la qualità del loro lavoro.

La giuria di quest’anno, dopo lunga riflessione e nello spirito molteplice di Musica Prospettiva, ha scelto due vincitori ex-aequo, due opere molto diverse, ma accomunate da accuratezza e raffinatezza compositiva.
Sono (in ordine alfabetico):

– Maurizio Azzan (Italia) – _dove tutto è stato preso___ (Innerspace II)
Kenichi Nakano (Giappone) – Tomei Pianism 2017

In _dove tutto è stato preso_____ Azzan fa un uso ampio e profondo, estremo e drammaturgicamente efficace, di tecniche estese, e rende quasi irriconoscibile il pianoforte, facendolo assomigliare a uno strumento elettronico, ma senza uso dell’elettronica.
Un’opera efficace e coerente, che merita di essere riproposta dal vivo, e che sarà interpretata dalla pianista Maria Flavia Cerrato nel concerto di sabato 24 novembre 2018.

In Tomei Pianism 2017 Nakano, con prospettiva e piglio postmoderno, ironia e un carattere proprio, struttura atmosfere e materiali della musica giapponese in ritmi, armonie e stili molteplici della musica colta europea che evocano Ravel, Prokof’ev, Stravinskij, Gershwin, Schnittke.
Tomei Pianism 2017 aprirà la seconda edizione di Musica Prospettiva ed è già in programma per novembre 2019.

Infine, non tutti i compositori hanno dichiarato la propria età, ma molti sono giovani o giovanissimi, e di notevole livello.
A tutti loro auguriamo di continuare a comporre con successo, e con il piacere di farlo, sulla strada che hanno già brillantemente intrapreso.

Stiamo già lavorando alla seconda edizione del festival e al secondo International Call for Scores, che avrà un diverso organico strumentale e una diversa giuria.

State connessi!

Norberto Oldrini e Mirco Rubegni
(Direttori artistici)


Dear composers, due to the so huge amount of scores we received, we need a little more time for the selection process.
We’ll announce the results within very few days.
Thank you for your patience!


The International Call for Scores 2018-19 is now closed.

Musica Prospettiva would like to thank all 349 composers who have sent 417 compositions from 57 nations of every corner in the world. Really unexpected, incredible numbers for the first edition of our Call for Scores.

The selectioning work is now hard for us…
We will announce the results on Thursday, November 1st, on this page.
Stay tuned!


ftc_logo - 20%.jpg                                              cropped-logo-musica-prospettiva-3

MUSICA PROSPETTIVA 2018-19
– INTERNATIONAL CALL FOR SCORES –

 [English]

Fondazione Torrita Cultura and Comune di Torrita di Siena (Italy) organize an International Call for Scores for selecting compositions for solo piano to be performed during the brand new Festival “Musica Prospettiva 2018-19”

PRIZES
€ 200 will be awarded as reimbursement to the winner
1-5 compositions will be performed during the festival “Musica Prospettiva 2018-19″.
Audio recording of the concert

ELIGIBILITY
The call is open to composers of any age and nationality, to music of any genre, style, difficulty.

INSTRUMENTATION
Solo Piano (preparation allowed, electronics not allowed).

DURATION
1-15

DEADLINE
October 15th, 2018

SUBMISSION
Submission of compositions either already performed or not,
is allowed.

Please send to musica.prospettiva@gmail.com
– contact info
– scores in PDF format
MP3 or link to a live or midi recording (if available)
 short bio (max 100 words)

SUBMISSION FEE
Please pay here a submission fee of € 10 for each composition submitted

paypal-paynow

RESULTS
The results will be communicated in November 2018

THE CONCERT
The selected compositions will be performed during the Festival “Musica Prospettiva 2018-19” by the pianist Maria Flavia Cerrato*.

Email for info and scores: musica.prospettiva@gmail.com
Email for PayPal payment: ftc.paypal2@gmail.com

image_large (1)*Graduated at Conservatorio Santa Cecilia (Rome), Maria Flavia Cerrato is a pianist focused on contemporary music. She further continued her studies with Sergio Perticaroli, Massimiliano Damerini, Alfons Kontarsky and at Acanthes Workshop, Darmstadt Ferienkurse, Klangforum Wien Ensemble. Founding member of the Schallfeld Ensemble, she is active internationally as a soloist and in ensemble. She also collaborated at important theatrical and multimedia productions. She took part in: Bregenzer Festspiele (Austria), Nuova Consonanza (Rome), Afekt Festival (Estonia), Oper Graz, Impuls (Graz), Darmstadt Ferienkurse (Germany), Illes Balears Festival (Spain), Radio Kulturhaus Wien, Echoraum Wien (Austria). Some of her recordings are broadcast by the Austrian radio ORF.


  [Italiano]

Fondazione Torrita Cultura in collaborazione con il Comune di Torrita di Siena (SI) organizza un International Call for Scores per selezionare composizioni per solo pianoforte da eseguire durante il nuovo Festival “Musica Prospettiva 2018-19”

PREMI
€ 200 come rimborso spese al vincitore
1-5 composizioni saranno eseguite durante il Festival “Musica Prospettiva 2018-19″
Registrazione audio del concerto

REQUISITI
La partecipazione è aperta a compositori di qualunque età e nazionalità, a musica di qualsiasi genere, stile, difficoltà.

ORGANICO
Pianoforte solo (preparazione ammessa, elettronica non ammessa)

DURATA
1-15

SCADENZA
15 Ottobre 2018

ISCRIZIONE
È ammessa la partecipazione sia di composizioni mai eseguite sia già eseguite.

Inviare a musica.prospettiva@gmail.com
– informazioni di contatto
– partiture in formato PDF
– MP3 o link a una registrazione live o midi (se disponibile)
– breve biografia (max 100 parole)

CONTRIBUTO DI ISCRIZIONE
Si prega di pagare qui un contributo di iscrizione di € 10 per ogni composizione inviata

paypal-paynow

RISULTATI
I risultati saranno comunicati a inizio novembre 2018

IL CONCERTO
Le composizioni selezionate saranno eseguite durante il festival “Musica Prospettiva 2018-19” dalla pianista Maria Flavia Cerrato*.

Email per info e per l’invio delle partiture: musica.prospettiva@gmail.com
Email per il pagamento PayPal: ftc.paypal2@gmail.com

image_large (1)*Diplomata al Conservatorio ‘Santa Cecilia’ (Roma), Maria Flavia Cerrato è una pianista specializzata in musica contemporanea. Si perfeziona con Sergio Perticaroli, Massimiliano Damerini, Alfons Kontarsky e presso Acanthes Workshop, Darmstadt Ferienkurse, Klangforum Wien Ensemble. Membro fondatore dello Schallfeld Ensemble, è attiva a livello internazionale come solista e in ensemble. Vanta inoltre importanti collaborazioni teatrali e multimediali. Ha preso parte a: Bregenzer Festspiele (Austria), Nuova Consonanza (Roma), Afekt Festival (Estonia), Oper Graz, Impuls (Graz), Darmstadt Ferienkurse (Germania), Festival Illes Balears (Spagna), Radio Kulturhaus Wien, Echoraum Wien (Austria). Sue registrazioni sono trasmesse dalla radio austriaca ORF.

Annunci